Schmittwilken, L., Harding-Kuriger, J., Carl, J. (2024): Aligning extracurricular school activities with physical literacy: pilot evaluation through self-study of practice. Frontiers in Sports and Active Living 6:1415689. doi: 10.3389/fspor.2024.1415689.
Pöppel, K., Schmittwilken, L., Carl, J. (2024): Addendum: Development and evaluation of a school-based physical literacy intervention for children in Germany: Protocol of PLACE study. Frontiers in Sports and Active Living 5:1279543. doi: 10.3389/fspor.2023.1279543.
Carl, J., Schmittwilken, L., Pöppel, K. (2023). Development and evaluation of a school-based physical literacy intervention for children in Germany: Protocol of PLACE study. Frontiers in Sports and Active Living 5:1155363. doi: 10.3389/fspor.2023.1155363.
Schmittwilken, L., Pöppel, K., Carl, Johannes (2023). Förderung von Physical Literacy im außerunterrichtlichen Bereich. Autoethnografische Pilotergebnisse einer Interventionsstudie. 26. Sportwissenschaftlicher Hochschultag der DVS. 21.09.2023. (Vortrag)
Schmittwilken, L., Pöppel, K., Carl, J. (2023). Zur Förderung von Physical Literacy im außerunterrichtlichen Bereich: Die Studie „PLACE“. 1. Symposium zu Physical Literacy in D-A-CH. 23.02.2023. (Vortrag)
Pöppel, K., Schmittwilken, L., Williges, A., Carl, J. (2022). Entwicklung einer ganzheitlichen Bewegungsintervention zur Förderung der Physical Literacy bei Kindern. Ein Studienprotokoll. Jahrestagung dvs-Kommission Gesundheit. 15.09.2022. (Postervorstellung)
Schmittwilken, L. (2022). Geschlechterdarstellungen in Fernsehwerbespots für Kinder. Theoretische Überlegungen und empirische Beispiele. Masterarbeitsvorstellung. ElFo – Elementarpädagogische Forschungsbeiträge 4 (1), S. 51-56.